Cíl: do léta zpevnit tělo

Období kraťasů, plavek, sukní a šatů se kvapem blíží. Zbývá jen několik měsíců, než se zase budeme všichni rochnit u rybníka, bazénu nebo moře. Problém může být v kilech, které nám mnohým ještě po zimě zůstaly jako takový nechtěný vánoční dárek. Proto pro vás máme několik tipů, jak se jich co nejrychleji zbavit a zpevnit své tělo bez toho, abyste nutně museli navštěvovat posilovnu.

Cvičení doma

cvičení doma

Fikalendář.cz vám nabízí ke stažení 31denní tréninkový plán, kterým můžete svou snahu začít. Během celého měsíce s fitkalendářem procvičíte skoro celé tělo a tak si svaly zvyknou na tendenčně vzrůstající zátěž (chcete dělat pokroky, že?) v dalších měsících. Není nic jednoduššího než si stáhnout kalendář v elektronickém formátu (PDF) a v práci nebo v copycentru si ho nechat vytisknout. Následně si ho můžete nalepit na zeď, na skříň nebo zkrátka tam, kde si doma uděláte prostor na cvičení.

Plusy cvičení doma

Cvičení podle fitkalendáře má své plusy, nemusíte se nijak hezky oblékat ani upravovat, nikdo vás přitom neuvidí. Fitkalendář pomůže hlavně těm, kteří mají nedostatek času a potřebují si zacvičit tady a teď bez toho, aby ztráceli čas cestou do fitness centra. Navíc cvičením z domova výrazně ušetříte.

Mínusy cvičení doma

Protože cvičíte sami, musíte se spolehnout na své vlastní znalosti ohledně cvičení. Pokud budete dělat cvik špatně, není s vámi nikdo, kdo by vás hned opravil. Proto je dobré ze začátku postupovat opatrně a dávat si záležet na návodu ke cvikům. Možná si říkáte, že nemáte žádné fitness cvičební pomůcky, jakých by se vám dostalo, kdybyste cvičili ve fitku. Ale pro prvních 31 dní nebudete potřebovat nic víc, než své tělo. A i tak se zapotíte. Obecně je lepší zprvu cvičit s vlastní vahou, spalování a zpevňování bude efektivnější.

Běh

Kromě cvičení doma doporučujeme vřele v rámci kardia běh. Zpočátku můžete mít pocit, že to jde ztěžka, nepřepínejte se, klidně střídejte chůzi a pomalejší běh. Postupem času si vybudujete kondičku, navíc si při běhu krásně pročistíte hlavu. Běh či chůzi můžete zařadit do našeho 31denního tréninkového plánu, bude to výborná aktivita na proložení posilovacích cvičení.

Jídlo

Samotné cvičení vás nejspíš nedovede k tomu nejlepšímu možnému výsledku. Většinou je nutné něco udělat i se samotnou stravou. Na internetu se dá opět najít mnoho článků o zdravém stravování, někteří si dokonce přesně nechávají spočítat, kolik kalorií mohou za den přijmout. Pokud nemáte drastické cíle a jde vám pouze o zpevnění postavy, je dobré poslouchat vlastní zdravý rozum. Vynechat bílé pečivo, zařadit do stravy více zeleniny a ovoce (ale s ním opatrně, některé má v sobě mnoho cukru), vepřové nahradit kuřecím a rybami, nezapomínejte na přílohy v podobě brambor, rýže nebo těstovin.

Kromě zařazení těch správných potravin je také nutné začít pravidelně jíst, mnoho lidí přijímá málo živin, tělo si pak všechno hned ukládá. Proto je lepší jíst častěji a menší porce.

Motivace

A pokud bojujete s lenivostí, jděte k zrcadlu, podívejte se na sebe a řekněte si, že cvičení je přesně to, co uděláte, abyste dosáhli své vytoužené postavy. Máte na to!

Summary
Cíl: do léta zpevnit tělo
Article Name
Cíl: do léta zpevnit tělo
Description
Několik tipů, jak zpevnit své tělo bez toho, abyste nutně museli navštěvovat posilovnu.
Author
Publisher Name
fitkalendar.cz
Publisher Logo