Jak si zamilovat cvičení

Ačkoliv víte, že pohyb je nezbytně důležitý pro vaše celkové zdraví a fyzickou kondici, stejně se nemůžete donutit začít pravidelně cvičit? Slibujete si, že od začátku nového roku/měsíce/týdne už se sebou konečně začnete něco dělat, ale nakonec jdou veškerá předsevzetí stranou? Rádi byste měli vysportovanou postavu a dobrou fyzičku, ale zatím jen přibýváte na váze a zadýcháváte se i při chůzi do schodů? Následující rady pomohou i vám zamilovat si pohyb natolik, že bez něj nebudete umět žít.

Nalezněte správnou motivaci

dámský klik

Ze všeho nejdříve si odpovězte na otázku, proč vlastně byste se měli pravidelně hýbat? Chcete zhubnout? Vyrýsovat si postavu? Zlepšit svůj zdravotní stav? Mít dobrou fyzickou kondici? Ať už jsou vaše důvody jakékoliv, vždy byste si měli uvědomit, že to děláte pro sebe. Tělo máte jen jedno a je potřeba se o něj starat, aby vám dobře a dlouho sloužilo. Pravidelným cvičením své tělo udržíte zdravé a vitální.

Inspirujte se

Máte akční kamarády, kteří svůj volný čas věnují sportu a vy byste rádi byli jako oni? Četli jste zajímavý článek o příznivých účincích jógy nebo v rádiu zaslechli reportáž o vhodnosti power chůze? Čerpejte inspiraci ze všech možných zdrojů – a nadchněte se pro určitý sport či pohybovou aktivitu.

Zvolte si vhodný druh pohybu

Abyste si cvičení opravdu zamilovali, musí vás bavit. Jestliže tedy zjistíte, že z duše nesnášíte běh, nenuťte se do něj! Dlouhodobě udržitelný sport je pouze ten, jenž vám přináší radost a uspokojení.

Zapomeňte na zbytečně drahá a přeplněná fitcentra! Vyměňte upocené posilovny za městský park nebo les. Řada druhů cvičení se dá provozovat i doma – stačí vám k tomu karimatka a dostatek volného prostoru. Takže už žádné výmluvy, že se vám nechce do tělocvičny nebo že venku zrovna prší. Jógu, pilates nebo aerobic si můžete zacvičit i v obývacím pokoji.

Mějte na paměti, že každý pohyb se počítá. Nemusíte zrovna běhat maratony, abyste měli dobrou fyzickou kondici. Zkuste do práce chodit pěšky nebo jezdit na kole. Místo výtahem, jděte po schodech. Ignorujte jezdící schody a pásy a raději běžte po svých.

Začleňte pohyb do denního plánu

Z pohybu se musí stát součást denní rutiny, stejně tak jako například čištění zubů nebo ranní sprcha. Sportování vám pak bude připadat naprosto přirozené a nebudete si bez něj umět představit žít. Je dokázáno, že lidskému tělu trvá 21 dní, než si osvojí nový zvyk. Začleňujte proto po dobu tří týdnů určitý druh pohybu do vašeho denního plánu. Po této době už se nebudete chtít pohybu vzdát!

Začněte

Přestaňte se vymlouvat a konečně začněte! Začít je nejtěžší, pak už jde vše snáze. Prostě se oblečte do sportovního, nazujte boty a vyrazte!

Užívejte si

Jakoukoliv fyzickou námahu, ať už je to tancování nebo domácí úklid si náležitě užijte! Hledejte nejrůznější způsoby, jak si cvičení zpříjemnit: pusťte si oblíbenou hudbu, poslechněte si audioknihu, vezměte s sebou pejska nebo si najděte jiného parťáka, se kterým se vám bude sportovat radostněji.

 

Summary
Jak si zamilovat cvičení
Article Name
Jak si zamilovat cvičení
Description
Následující rady pomohou i vám zamilovat si pohyb natolik, že bez něj nebudete umět žít.
Author
Publisher Name
fitkalendar.cz
Publisher Logo