Pozor na překyselený organismus

Při svém stravování si hlídáme množství cukru, soli, Éček a jiných hrozeb pro naše zdraví. Měli bychom ovšem také vědět, co nám způsobuje tzv. překyselení organismu.

Kyselost versus zásaditost

Kyselost (acidóza) či zásaditost (alkalóza) se řídí dle hodnoty pH. Její hodnoty jsou na škále od 0 do 14, kdy prostřední číslo 7 značí neutrální pH. Pokud je hodnota nižší než 7, jedná se o kyselost, co je nad 7, je zásadité. Mezi neutrální složky řadíme např. čistou vodu.

Lidské tělo vyhledává tzv. acidobazickou rovnováhu (ABR). Rovnováha proto, aby se vyvážila tvorba a vylučování kyselosti a zásaditosti. Zkontrolovat si své pH je snadné. Stačí si pořídit pH papírky, které tuto hodnotu odhalí okamžitě z vaší moči. U ranní moči je přijatelné, když je hodnota lehce pod 7, ale poté by toto číslo mělo být vyšší, a to minimálně 7, ideálně ovšem 7,35 až 7,45. Pro představu si uvedeme pH citronu, který má hodnotu 2,4 a protikladem můžeme napsat např. mýdlo s pH 9.

kyselé vs. zásadité potraviny

Co překyselení způsobí

I když žaludeční šťávy se pohybují kolem pH 2, naše tělo pro správnou funkci organismů vyžaduje hodnotu znatelně vyšší. Je velkým přínosem hlídat si přísun zásadotvorných potravin a omezit ty kyselinotvorné, aby v našem těle mohly pracovat a žít enzymy i potřebné bakterie.

Mezi největší hrozby se řadí konzumace nevhodných potravin, a to převážně maso, cukr, živočišné tuky, alkohol, máslo, margarin, rafinovaný olej, luštěniny, ryby, vaječný žloutek, bílá mouka, ocet, sýry… Ovšem konzumujeme-li je v přijatelném množství (zlaté pravidlo takřka pro všechno) není třeba se obávat devastujících následků. Jídelníček má být bohatý hlavně na ovoce a zeleninu, které jsou často opomíjené.

Překyselení v těle, mimo konzumovaných potravin, podporuje i duševní napětí a stres. Je vhodné se naučit relaxovat, navodit si po práci klidový režim a vytvořit si ideálně svůj rituál pro navození té správné atmosféry.

Nesprávné dýchání je další příčinou. Dnešní svět je uspěchaný a lidé zapomínají i na to základní, čímž je způsob dýchání. Proto své nádechy a výdechy provádějme zhluboka, pravidelně a klidně. Několikrát za den se zkuste právě na toto zaměřit a časem zvládnete své dýchání na jedničku i nevědomky. Tělo je špatným dýcháním neokysličeno, tak jak by mělo a podporováno je právě kyselé pH. Je prokázáno, že až 75 % lidí nedýchá tak jak by mělo. Ta správná technika poté ruku v ruce s trávením (rychlejší stravování, detoxikace organismu), vnitřní vyrovnaností, napomůže od migrén a tělu celkově dodá energii.

Dalšími podporujícími faktory je nedostatek pohybu a spánku. Pravidelný pohyb napomáhá k okysličování těla a poté dokáže navodit i příjemnější spánek, který tělo vyžaduje pro správnou regeneraci. Spánek by měl být pravidelný a dlouhý nejméně 6 hodin.

Kyselinotvornost těla podporuje také kouření a to co dýcháme ve svém okolí, tudíž znečištěné ovzduší a smog.

Příznaky překyselení organismu

  • psychické poruchy, nespavost a migrény
  • nadváha a přibírání na váze
  • únava a nedostatek energie
  • cukrovka, vysoký krevní tlak, revma
  • zažívací problémy
  • kožní onemocnění a ekzémy
  • bolesti kloubů
  • osteoporóza
  • bolesti svalů
  • zadržování vody v organismu
  • nízký krevní tlak
  • poruchy prokrvení
  • častá nachlazení

Lidské tělo je tak chytrý mechanismus, že dokáže s acidózou bojovat. Ovšem něco za něco. Organismus vápníkem obsaženým v kostech či zubech si dokáže pH poupravit. Lepší variantou je tomuto předcházet a zásobovat se pestrou, vyváženou stravou a dodržovat pár zásad, které jsme si zde zmínili.

Zkuste poupravit svůj životní styl a sami pocítíte pozitivní změny. Odkyselení organismu je nejlepší start při léčbě nemocí, začátku hubnutí či jarní detoxikaci. Děláte to pro sebe. Pečujte o svá těla a hýčkejte se. Odmění se vám svým zdravím a vitalitou.

Summary
Pozor na překyselený organismus
Article Name
Pozor na překyselený organismus
Description
Při svém stravování si hlídáme množství cukru, soli, Éček a jiných hrozeb pro naše zdraví. Měli bychom ovšem také vědět, co nám způsobuje tzv. překyselení organismu
Author
Publisher Name
fitkalendar.cz
Publisher Logo